כללי התנהגות אצל מארחים

אנו מבקשים מכם בכל לשון של בקשה לכבד את מארחיכם ולא לנצל לרעה את הכנסת האורחים שהם מציעים לכם. למרבה הצער, במקומות רבים בעולם יצא לנו הישראלים שם רע של אנשים גסים, מתנשאים ורועשים שבאים בגישה של "אנחנו עושים מה שאנחנו רוצים!".  אנא, עשו לכם למטרה לשנות את השם הרע שיצא לנו, לא רק למען שמה של מדינת ישראל אלא גם בשביל הישראלים שיטיילו בעולם אחריכם. זכרו - אתם שגרירי ישראל בכל מקום אליו תגיעו, בתוך מדינת ישראל ומחוצה לה. 

במקומות שונים בעולם יש תרבויות שונות לגמרי מהתרבות הישראלית. הרי לכם מספר עצות מועילות כיצד לנהוג עם מארחיכם:

1. כיוון שרבים מהמארחים שלכם יספקו לכם הרבה מעבר למיטה או מקום לישון בו, זה יהיה מוערך מאוד אם תוקירו להם תודה בצורה כלשהי. להלן מספר הצעות: עזרה בגינה, בישול ארוחה, השארת מתנה קטנה, כרטיס תודה ועוד.

2. אנא מכם, השתדלו לא לטייל בקבוצות גדולות. הניסיון שלנו מלמד שכאשר יותר מ- 2 ישראלים מטיילים יחדיו אז מתגבר הסיכוי שהגישה שלהם תהפוך להיות בעייתית יותר.

3. אם כבר קבעתם עם מארחים שאתם מגיעים אליהם והתוכניות שלכם השתנו, אנא הודיעו להם. אל תתנו למארחים לחכות לכם (ולדאוג!) אם אתם לא מתכוונים להגיע. בנוסף, במקרים מסויימים המארחים יוכלו לארח ישראלים אחרים במקומכם.

4. בבקשה אל תדברו בעברית ביניכם מול המארחים שלכם. בתרבויות רבות זה ייחשב לגסות רוח. נצלו את ההזדמנות לתרגל את האנגלית שלכם!

5. מטיילים ישראלים ממליצים כיצד להתנהג עם המארחים:
לינה בהיט! (21.03.2012 flyuval)
קצת על אירגון ההיט בניו זילנד (01.03.2006 אנונימי)
לינה ואירוח ב-HIT ,למבוגרים (14.02.2002 אנונימי)

 

טיול נעים לכולם ושתחזרו הביתה בשלום!